Jin Joga

Vadba joge je v zadnjih desetletjih postala precej dinamična in aktivna, tako kot naša življenja, storilnostno naravnana, s stalnim hitenjem…Tudi na jogi se ne znamo več ustaviti. Če traja več kot eno uro, že pogledujemo na uro in smo z mislimi že drugje.

Prav zato mi je izredno ljuba jin joga. Od nas zahteva, da se ustavimo, se prepustimo in pogledamo vase na popolnoma naraven način.

JIN JOGA prinaša izredne koristi na področju zdravja in umiritve duha. Verjetno poznate pojem JIN (ženske) in JANG (moške) energije. Pri jin jogi poskrbimo za ženski princip, kar ne pomeni, da vadba ni primerna za moške! Ne, ravno nasprotno, zelo je priporočljiva tudi za moške, saj umirja telo in duha, zmanjša stres, sprosti zakrčene mišice, krepi tudi moško samozavest.

Kaj pomeni torej jin, ženski princip? Pomeni preprosto umiritev, aktiviranje ženske energije. Z redno vadbo postanemo bolj umirjeni, bolj sproščeni, hkrati pa opažamo pozitivne učinke na telesu, poveča se gibljivost telesa. Pozitivne učinke pa opažamo tudi na zdravju, saj redna praksa  joge tudi krepi imunski sistem in tako dolgoročno vpliva na naše zdravje. Ker je to predvsem meditativna vadba joge, smo po tej vadbi resnično globoko umirjeni in sproščeni, redna praksa te zvrsti joge pa prinaša pozitivne učinke na celotno naše življenje, posledično se dobro počutimo v svoji koži in smo zato tudi bolj samozavestni.

JIN JOGA je torej umirjena, poglobljena, meditativna praksa, njena posebnost pa se kaže predvsem v tem, da v položaju ostajamo dlje časa in se ne premikamo, položaji pa se večinoma izvajajo na tleh. Kljub »pasivnim« položajem, jih globoko občutimo. Lahko bi rekli, da je JIN JOGA kot neke vrste masaža, s katero sproščamo parasimpatični živčni sistem in sprostimo stres.

Mišic pri jin jogi ne krepimo, pač pa jih sproščamo in raztezamo. Na telesnem nivoju vplivamo na vezivna tkiva, tetive, vezi, sklepe in celo na kosti. Z jin jogo jih zdravimo in krepimo.

Medtem, ko pri klasični hatha jogi v položaju vztrajamo, pri jin jogi se položaju predamo, v položajih ostajamo tudi po nekaj minut in tako sproščamo, raztezamo ter obnavljamo telo v globino. Um se lažje ustavi, duh se prej in globlje umiri.

Torej, glavne prednosti jin vadbe lahko na kratko in bolj pregledno  opredelimo takole:

–        Poveča se gibljivost telesa in izboljša se drža telesa

–        Po vadbi se dobro počutimo, smo umirjeni in sproščeni

–        Harmonizira notranje organe

–        Spanje se izboljša

–        Med vadbo dosežemo stik s samim seboj,  kar nam dolgoročno prinaša zelo pozitivne učinke, saj se tako povečuje intuicija, bolj smo čuječi, umirjeni in lažje prenašamo negativne učinke okolja

–        Spodbuja se pretok energij, smo bolj v stiku z naravo, z zemljo, s samim seboj, postanemo nekako bolj prizemljeno samozavestni, kar vpliva tudi na boljše medosebne odnose

–        Krepi se imunski sistem in tako pomembno vplivamo na naše dolgoročno zdravje

Skratka: v svojem telesu se res dobro počutimo :-)

Pozitivne učinke tako jin joge kot tudi drugih vrst joge lahko hitro opazite, zato priporočam vadbo joge vsaj 1x tedensko. Ob hitrem tempu današnjega življenja, ob nenehnih spremembah in zaradi negativnih stresorjev, ki nas dnevno obdajajo je več kot pomembno, da znamo umiriti um in se posvetiti sebi.

Jin joge ne delamo vsak dan,  enkrat do trikrat na teden je čisto dovolj. Pomembno je, da ohranjamo tudi druge fizične vadbe, da se poleg jin joge posvetimo tudi hatha jogi, ki nam pomaga, da se razgibamo in okrepimo mišice. Ne smemo zaradi jin joge opustit druge fizične vadbe. Vsekakor pa bomo zaznali, da ima jin joga prav posebne »stranske učinke«  :-) , in sicer asane pri hatha jogi lažje in bolje izvajamo, pa tudi pri drugih oblikah športe vadbe smo bolj učinkoviti,.

Urnik vadb si lahko pogledate tukaj URNIK

Naredite nekaj koristnega zase in se prijavite na vadbo JIN JOGE preko spodnje povezave. Vpišete se lahko kadarkoli.